Simona

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Nová práca - nová zmluva!

Máte nové zamestnanie? Aký typ zmluvy ste podpísali? Je pre Vás výhodná?
Každý z nás to určite pozná. Hľadáte si prácu, a keď náhodou nájdete zaujímavú pozíciu, prídete na pohovor a zamestnávateľ, teda budúci možno zamestnávateľ, Vám oznámi základné informácie, resp. najprv začne otázkami.  Ako si predstavujete výšku Vášho príjmu? Ste ochotná pracovať aj nadčas? Ste mladá, kedy sa plánujete vydať, mať deti? Táto otázka ma vždy vie nahnevať a uraziť. Veď predsa je to logické, že každá žena sa skôr či neskôr vydá a bude mať aj deti. Sama som sa neraz s touto nepríjemnou otázkou stretla.

No podľa môjho názoru je ešte jedna nepríjemnejšia otázka. Málokto si ale uvedomuje, ako nepríjemne ho môže zasiahnuť. A to tá: Ste ochotná/ý pracovať na dohodu? Táto možnosť je u mňa neprijateľná. Keď si hľadám zamestnanie, tak na trvalý pracovný pomer. "Okrem pracovného pomeru je možné podľa Zákonníka práce vykonávať prácu i na základe dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru. Rozoznávame pritom dohodu o vykonaní práce, dohodu o pracovnej činnosti a dohodu o brigádnickej práci študentov." (Dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru).

Najčastejším typom, ktorý zamestnávatelia podpisujú so svojími zamestnancami sú dohody o pracovnej činnosti, kde je limit pracovného času stanovený na 10 hodín týždenne. Mnoho ľudí si vôbec neuvedomuje aký dopad má na jeho budúcnosť a vlastne aj súčasnosť. Práca na "dohodu" neznamená pre zamestnanca stabilné zamestnanie, práve naopak, musí byť vedený na úrade práce ako uchádzač o zamestnanie, prípadne bude dobrovoľne nezamestnaným, alebo v tom lepšom prípade je SZČO (živnostník). Tento typ "pracovnej zmluvy" je veľmi nevýhodným pre zamestnanca, pretože sa mu nerátajú odpracované roky do dôchodku, keď odpracuje dva roky a stratil by prácu, nemá nárok na tzv. podporu, teda dávku v nezamestnanosti, pretože nie sú za neho platené odvody. Nemá nárok na dovolenku, ani na príplatok na stravné, keďže nie je zamestnancom v pravom slova zmysle.

Stále uvažujem nad tým, že napriek všetkým tým nevýhodám, málokto sa bráni uzatvoriť zo zamestnávateľom "dohodu". Áno určite mi budú viacerí oponovať, že keď niekto súrne potrebuje prácu a zároveň peniaze nezamýšľa sa nad tým, ale neverím, že sú na to všetci rovnako. Súhlasím, že nejaké to percento ľudí, nemá na výber, ale zvyšné percentá, si neuvedomujú o čo vlastne ide, a šikovný zamestnávateľ to veľmi rád využije. Môj názor je, že mnoho ľudí na Slovensku má veľmi nízke právne "vedomie", ľudia ani len nepoznajú svoje práva, a už vôbec nevedia ako sa môžu brániť.

Čo dodať na záver? Asi len praktickú radu: "Zamestnávateľ je povinný prihlásiť do Sociálnej poisťovne každého zamestnanca, ktorý bude vykonávať prácu na základe dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru, a to na účely úrazového poistenia, garančného poistenia a na účely podľa zákona č. 82/2005 Z. z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní, pred vznikom pracovnoprávneho vzťahu, najneskôr pred začatím výkonu práce a odhlásiť tohto zamestnanca z registra najneskôr v deň nasledujúci po skončení pracovného pomeru." (Dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru).



Zamestnanie | stály odkaz

Komentáre

  1. Mno, on stav právního vědomí přesně koresponduje
    s právní kultůrou, respektive paskvilem desetiletí pěstovaném tzv. kapitalisty a zastupitelským sborem . Většina zaměstnavatelů by totiž v normálním prostředí skrachovala a zavřeli by je. Právě proto jsou tu. A né v Americe, ani Rakousku, nikde by nepřežili rok svého podnikání. Když se korejský investor přijde informovat na názor ohledně udělování tělesných trestů, měli by vzít klacky a umlátit je s nima. Ať si podnikají doma v džungli.
    Ale politikům se to líbí. Akorát, že to nejsou politici, ale banda zlodějů.
    publikované: 16.08.2011 15:24:18 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Banda zlodějů (a podvodníků)...
    nuž Miťko, ja žasnem - aký si mi Ty len rozhľadený :)

    nazdar Simona, nechce sa mi veriť... Ako potom obchádzajú tých 10 hodín týždenne?
    publikované: 16.08.2011 21:08:09 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  3. robentin
    neviem, čomu nechceš veriť? Prečítaj si oficiálny článok a je to tak.
    publikované: 18.08.2011 15:40:43 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  4. hmmm,
    ==že každá žena sa skôr či neskôr vydá a bude mať aj deti==prečo je potom toľko slobodných žien?
    Je to diskriminačná otázka, ale vo výskume veľmi opodstatnená.Také otázky sú odpútavacie a hlavne tam, kde je dôležitý psychologický prístup pozície. Nie je dôležitá odpoveďnu robotníkov pri páse
    publikované: 18.08.2011 16:48:00 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Upresnenie otázky
    Simona, nie že nechem veriť - ale nechce _sa_mi_ veriť. Nechce sa mi veriť že namiesto trvalého pracovného pomeru, ponúkajú človeku (tú istú) prácu na dohodu kde je limit pracovného času (ako píšeš v článku) 10 hodín týždenne. Ako to potom obchádzajú, nevieš?
    publikované: 19.08.2011 17:47:54 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  6. robentin - odpoveď
    Ako to obchádzajú zamestnávatelia? To ti presne povedať neviem, ale ako sa hovorí, keď sa chce, všetko sa dá. Samozrejme, aby to obišiel zamestnávateľ, musí súhlasiť aj zamestnanec. Čomu ja nerozumiem, asi by som nesúhlasila, pretože podmienky sú dosť chabé aj bez toho. Ponúkajú ju preto takým spôsobom, pretože to má oveľa viac výhod pre zamestnávateľa.
    publikované: 23.08.2011 13:57:25 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Ponúkajú ju...
    Na kýho ancijáša je tam v tom Zákonníku práce potom tá klauzula o 10 hodinovom limite? Je tam pre srandu králikov? Čo sa komu stane ak sa to nedodrží? Čo na to Inšpektorát práce? - Každý imho poriadny človek má s nedodržovaním predpisov isté vnútromorálne problémy, Simona, čo by si odkázala takým (zisk maximalizujúcim) zamestnávateľom?
    publikované: 24.08.2011 11:49:13 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Čo sa sluší a patrí
    halo-halo Simona, zaujímal by ma Tvoj názor: je to morálne ponúkať zamestnancovi prácu na dohodu [kde je limit pracovného času (ako v článku píšeš) 10 hodín týždenne] hoci tá práca je na celý úväzok [len aby som si (ako zamestnávateľ - podnikateľ) maximalizoval svoj zisk a dôsledkom toho ale aj ukrátil človeka - svojho spoluobčana o výhody trvalého pracovného pomeru]?
    publikované: 31.08.2011 08:46:18 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  9. robentin
    Môj názor je taký, že to určite nie je správne, ale zamestnávatelia sa riadia svojimi názormi a pozerajú hlavne na svoje výhody, a nie na zamestnancov. Mrzí ma, že to tak je, že radšej ponúknu prácu na dohodu ako na trvalý pracovný pomer. Ja osobne som takúto možnosť odmietla, takže môj názor je, ako vravíš, nie je to morálne.
    publikované: 31.08.2011 08:51:55 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Sa riadia svojimi názormi...
    nazdar Simona, dakujem za odpoveď, :) mám však ďalšiu otázku: Myslíš že (zamestnávatelia resp) manažéri - kormideľníci akciových a iných spoločností -, vyznávajú dajakú inú morálku než tú podľa ktorej "určite nie je správne" ponúknuť človeku - svojmu spoluobčanovi -, prácu na dohodu [kde je limit pracovného času (ako v článku píšeš) 10 hodín týždenne] hoci tá práca je na celý úväzok [len aby (bezohľadne) maximalizovali zisk pre "chlebodárcov" biznis]?
    publikované: 31.08.2011 10:18:06 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  11. je to individuálne
    každý sa riadi podľa svojho svedomia. Neviem akú morálku kto uznáva, je to každého osobná vec. Mne osobne sa to nepáči, ale ja s tým bohužiaľ nemôžem spraviť nič. Každá zmluva máme dve strany, a keď sa dohodnú je to len na nich.
    publikované: 31.08.2011 10:21:46 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Je to len na nich...
    Na jednej strane tu máme akciovku - spoločnosť (dajme tomu široko ďaleko jedinú v okolí) čo namiesto trvalého pracovného pomeru ponúka prácu na dohodu [kde je limit pracovného času (zákonom) stanovený na 10 hodín týždenne]. Na strane druhej je človek z mäsa a kostí. Čo je to potom za zmluvu ktorá - len aby personálni manažéri (nehľadiac na znevýhodňovanie spoluobčanov) maximalizovali zisk pre "chlebodárcov" biznis -, evidentne porušuje Zákonník práce, to akože čo sú za poriadky? - To všade na zodpovedných miestach sú samí dobrí vojaci podvodníckej morálky?
    publikované: 31.08.2011 12:15:33 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  13. netuším
    ako presne to funguje, ale doplnila by som, že na druhej strane je človek z mäsa a kostí, ktorý chce prežiť a uživiť svoju rodinu a preto pristúpi aj na takéto preňho nevýhodné riešenie. Neviem ako sa správajú ľudia v akciovkách takže ti neviem odpovedať.
    publikované: 31.08.2011 12:47:10 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Ľudia v akciovkách
    sa správajú presne tak isto ako náš človek z mäsa a kostí ktorý chce prežiť a uživiť svoju rodinu. Budú natierať aj trávnik na zeleno a podielať sa napríklad (v roli personalistov) na podvode s prácou na dohodu len aby sa náhodou neznepáčili svojmu zamestnávateľovi a neskončili dakde pod balkónom s holou riťou. Neodsudzujem ich však za to. Zazlievam im ale ten ich postoj voči niekomu čo ide HLAVOU PROTI MÚRU - ako sa spieva v tej pesničke od Elánu, poznáš ju? :)
    http://www.youtube.com/watch?v=crt3A1F8MD0
    publikované: 31.08.2011 14:30:08 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  15. máš pravdu
    súhlasím s tebou, že každý hľadí najprv na seba a svoje záujmy...
    publikované: 31.08.2011 14:35:31 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Démon súhlasu
    "Každý hľadí najprv na seba a svoje záujmy," hm, až kvôli takým personálnym a iným manažérom dochádza potom k všeobecnému znormalizovávaniu sa do abnormálnych koľají. Ani sa nenazdáme a zamestnávať človeka na dohodu o pracovnej činnosti bude niečo celkom bežné. Aj zákon sa upraví. Byť ozaj zamestnaný sa stane privilégiom prominentných. Toto chceme?
    publikované: 31.08.2011 17:25:18 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  17. simona,
    ==zamestnávatelia sa riadia svojimi názormi a pozerajú hlavne na svoje výhody==tak takýto nezmyselný názor dám na ocenenie roka!!!!!
    Nerobte zo všetkých zamestnávateľov debilov a ľudí amorálnych a nedodržujúcich zákon. Simona, nepíš o všetkom, kde sa čo šuchne ako pravda, ale aj pouvažuj.
    Pouvažuj na o tomto : 10 hodinový pracovný týždeň a mzda cca 23,5€/hod Nebrala by si? Je veru hej!
    publikované: 01.09.2011 21:14:25 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. vasilisa26
    za podmienok, ktoré by mi vyplývali z dohody, určite by som nebrala. Ja z nikoho nič nerobím, ale aj ty určite najprv pozeráš na seba a čo z toho budeš mať a až potom na druhých. Ja to nikomu nezazlievam, to bolo len konštatovanie. Veď je to logické, že najprv pozeráme na svoje dobro, a to že niektorí ľudia a to nie len v zamestnaní majú túto hranicu posunutú sa nedá ovplyvniť.
    publikované: 02.09.2011 08:39:48 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  19. robentin
    nie to nechceme, ja som len chcela poukázať na to, že aj také veci sa dejú, a pred tým ako podpíšeš takúto dohodu, aby si si prečítal článok, ktorý som dala do pozornosti. Pretože niekedy sa stáva, že ľudia ani nevedia aké majú práva a aké povinnosti im z nich vyplývajú.
    publikované: 02.09.2011 08:41:22 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Aj také veci sa dejú...
    ale Simonka, neboj sa, mne nemusíš vysvetľovať čo si chcela a nezaraďuj spiatočku, :) nechala si sa zblbnúť! Chcem vidieť toho podnikateľa ktorý by takto pracovníka zamestnal ozaj len na tých 10 hodín týždenne - ojeb zostane vždy len ojebom :) a Vasilisa sa môže hanbiť za takú argumentáciu.
    publikované: 02.09.2011 10:12:04 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  21. ďakujem
    nehádžem spiatočku, len som chcela vyzdvihnúť, na čo som chcela poukázať, a tým bol článok, aby vedel každý o svojich právach, ale ďakujem...
    publikované: 02.09.2011 10:15:54 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Len som chcela...
    okej Simona, nehádam sa, svojím článok poukazuješ na to že ak budem súhlasiť s tým ojebom s 10 hodinovým pracovným týždňom, nie je to bez vedľajších účinkov. Napríklad že nemám nárok na dovolenku, ani na príplatok na stravné [keďže nie som (v takom prípade) zamestnancom v pravom slova zmysle]. Ktovie či to Vasilise došlo :) ak teda tvrdí že ona by to brala. Podľa mňa ten Tvoj článok nečítala poriadne. Veď aj ten jej prvý {18.08.2011 16:48} koment, hm, zamýšľa sa nad s vecou nesúvisiacimi detalami.
    publikované: 02.09.2011 10:37:51 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  23. nechapem,
    co tu vlastne riesite.ak je zmluva stanovena na 10hod/tyzd.a je za nu stanovena hodinova sadzba,tak sa kazdy moze rozhodnut,ci to vezme na hlavnak,alebo bocak s vedomim pravnych dosledkov podla predpisov.zamestnanec musi vykonat pracu, ktora mu je v danom case ulozena a pokial by to neslo stihnut,zamestnavatel musi ponuknut iny typ zmluvy,lebo tazko moze po zamestnancovi vyzadovat,aby kvoli nemu porusoval zakon.
    publikované: 02.09.2011 11:07:10 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Vyžadovať aby kvôli nemu...
    Bonnie, ide tu o ten ojeb s 10 hodinovým pracovným týždňom. Síce v zmluve je stanovené .. ale realita je iná! Robíš ako keby na trvalý pracovný pomer - tj minimálne 8 hodín každý deň -, Ale s tým rozdielom že nemás nárok ani na dovolenku, ani na príspevok na stravné lístky Lebo podľa zákona si vlastne nezamestnaný A keď si napr budeš žiadať hypotéku v banke, pošlú Ťa veď asi vieš kde kedže robíš len akoby príležitostne (na dohodu) a teda logicky (papierovo) nemáš stály príjem z ktorého by si mala na splátky, napriklad, už chápeš?
    publikované: 02.09.2011 11:40:22 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  25. robentin
    vystihol si presne podstatu mojej myšlienky, ďakujem
    publikované: 02.09.2011 12:19:27 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Vystihol si...
    rado sa stalo Simona, :) som zvedavý ale čo na to teraz Bonnie - a taktiež by ma zaujímalo ako by sa zatvarila Vasilisa keby jej potom povedali: Ale milá naša zlatá, akú dovolenku a stravné lístky to ty chceš? Veď u nás si len na dohodu (ty sprostá). tvoja chyba ze si pristúpila na take podmienky! A že ti v banke nedajú požičku na kúpu bytu? Tvoj problém, my to máme v paži. :) Kapitalizmus je totiž spíš vo zisku jako vo dobročinnosti, to Ty nevíš? Tak čo sa sťažuješ. Veď pre toto si štrngali ľudia kľúčmi na námestiach, či nie? Ha ha ha, sme vás zase dobehli :) - S pozdravom vaše orwellove svine!
    publikované: 02.09.2011 13:00:04 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  27. rob,
    nic zvlastne k tomu nedodam.teoreticky mas pravdu i ty,ze na dohodu robis od nevidis do nevidis bez vsetkych vyhod a prav, ktore prinasa pr.zml.na hpp a teoreticky i ja,ze si proste odrobis zazmluvnenych 10 hodin s vedomim vyhod a nevyhod zmluvy/dohody a proste dalej nerobis,ak nemas specialne osetrene nadcasy,pretoze podla prava a obojstranneho podpisu ti to dohoda proste neumoznuje.a pri potencialnom natlaku zo strany zamestnavatela ho proste odkazes na podmienky zmluvy a naznacis mu,aby sa uvedomil,alebo zvazil zmenu typu prac.zmluvy,pokial to vyzadovana praca potrebuje.ved je to len o pravnom povedomi,ako tu spravne kde-kto uvadzate.zamestnavatelia mozu vselico skusat na zamestnancov (nemali by,ale stava sa to),ale ti na to nemusia (nemali by) pristupit.
    publikované: 02.09.2011 15:29:18 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Nemusia (nemali by) pristúpi...
    ale Bonnie, pane na nebi, si uvedom: Naznačíš mu aby sa uvedomil :) a on ti "poďakuje" za služby - alebo nie? - Bonnie, veď uvedom si o čo tu ide: Buď súhlasíš s tým ojebom s 10 hodinovým pracovným týždňom Alebo si choď tam kde ti bude lepšie :) a ty (z hrdosti) povieš, no dobre, idem teda preč Alebo (zvesíš uši, stiahneš chvost a pokorne) sa zaradíš medzi ostatných poslušných Lebo predsa nikto nie je nenahraditeľný A prioritou (kapitalisticky orientovaného) personálneho manažera je pre svojho "chlebodárcu" maximalizovať zisk Lebo inak sa tiež môže pobrať z firmy kade ľahšie. A kto (sám) zo zamestnancov by začal riešiť tieto neprístojnosti, z toho si Miťo & jemu podobný k***ti začnú robiť posmešky že ty magor zamindrákovaný, nauč sa teamovaej práci! No nie je to hovädo? :)
    publikované: 02.09.2011 16:02:42 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Robentin,
    ==Síce v zmluve je stanovené .. ale realita je iná== realita je tá, že vedome súhlasíš s 10 hod pracovným týždňom, za takú a takú prácu. Ja viem, že nemá určité výhody. Ale ak je samostatne živiaca sa osoba, tak jej je to aj tak nanič. Nestačilo by upratovačke, tých 10 hod niekde v teplúčku daňového úradu, keby takto za/robila? veď má volna až až, odvody si tiež dokáže zaplatiť, mohol by problém nastať pri maródke. Tak aký problém? A si predstav, stretla som sa s tým ja osobne. Nebolo to nadlho, ale bolo a dôvodom bol práve počet odpracovaných hodín. Všetko zlé býva aj na niečo dobré, hlavne, keď sú malé deti. Takýchto 10 hodinových zmlúv je veľmi nízke percento. prečo zas taký obrovský záujem zo strany Simony? Čo sa snaží podsúvať? poukazovať? Že stále na každom kroku vládnu Orwelovci? Robo. Niet cesty späť. Myslím do socializmu a sociálneho ne/rovnoprávneho systému
    publikované: 02.09.2011 17:36:33 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. to nevies,rob,
    nikde neni napisane,ze sa po upozorneni neuvedomi,zvlast,ak moze byt upozorneny na kontrolne institucie,ze si nepocina koser.navyse "pro jedno kviti slunce nesviti",takze ta nenahraditelnost ma tiez 2strany mince.btw,dost pochybujem,ze by prave tymto sposobom postupovali hr manageri,ktori sa sice musia riadit pokynmi chlebodarcu,ale sucasne su zodpovedni za to,aby sa zmluvy podpisovali v sulade s platnymi predpismi... mam nie moc vzdialeny dojem,ze sa sem zase pokusas prepasovavat svoju oblubenu everlasting "kartickovu" temu a pleties hrusky s jablkami...
    publikované: 02.09.2011 18:02:07 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  31. vasilisa
    ja som len chcela poukázať, že aj takýto typ "pracovnej" zmluvy existuje a je dosť rozšírený. A mnoho ľudí si ani len neuvedomuje, o koľko výhod prichádza pre podpise tejto zmluvy. Stretla si sa s tým? A pri deťoch? Možno keď je žena na materskej tak je to pre ňu zaujímavé, že si privyrobí, ale inak nie, veď je nezamestnaná, bez stáleho príjmu, a odkázaná len na príjem z dohody, ktorý je väčšinou dosť nízky.
    publikované: 05.09.2011 08:21:58 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  32. bonnie
    tento typ zmluvy je v súlade so zákonmi, veď si prečítaj môj článok, na ktorý som poukázala (Dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru). Ale táto zmluva poskytuje pre zamestnávateľa toľko výhod, že do nej oveľa radšej dotlačí svojho budúceho "zamestnanca" a keď nie toho tak iného...
    publikované: 05.09.2011 08:24:23 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  33. simona,
    ved ja s tou zmluvou nemam problem,pokial ide o pracu,ktora je vykonavana v rozsahu typu danej zmluvy.kvoli takym pripadom predsa existuje.problem je,pokial treba na dohodu vykonavat pracu zodpovedajucu zmluve typu hpp.potom je to odrb na zamestnanca i stat.
    publikované: 05.09.2011 10:07:38 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Len chcela poukázať...
    Simona, ujasnime si tu jednu vec. a síce: "Ste ochotná/ý pracovať na dohodu?" - znamená to pracovať len tých 10 hodín týždenne? - Vzhľadom na Tvoje {02.09.2011 12:19} pritakanie mi sa domnievam že nie! Čo ale má potom znamenať to {05.09.2011 08:21} "ospravedlňovanie" sa? Tak ako to vlastne je, pokúšal sa zamestnávatel v Tvojom prípade o {05.09.2011 10:07} odrb alebo nie?
    publikované: 05.09.2011 12:07:04 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Odrb za odrbom sa na mňa valí
    Tak ako je to, Simonka, veď priznaj farbu, o čo Ti vlastne ide, trápi Ťa že ako pracovník na dohodu (bez hlavného resp trvalého pracovného pomeru) nemáš nárok na dovolenku ani na príplatok na stravné lísty? - Nie. Pravdepodobne mi odpovieš že Tvojou snahou je len takto dajako zvýšit na Slovensku veľmi nízke právne povedomie. A ja som si už myslel že s akými hajzlami (pre ktorých je človek hovno ktoré môžu kedykoľvek a kdekoľvek spláchnuť ak im za to nehrozí ani pokuta) si sa to stretla. :) Že si ma uviedla do omylu Ťa veľmi ani netrápi, však? A ja hlupák by som sa Ťa ešte zastával že čo neviete čítať? Vy blbci, veď jasne {23.08.2011 13:57} píše že ten limit tých 10 hodín týždenne sa obchádza!
    publikované: 07.09.2011 09:41:37 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  36. stretla som sa
    ale rázne som odmietla, lebo s tým nesúhlasím. áno mojou snahou bolo zvýšiť právne povedomie, aby si zamestnávatelia uvedomili, že to nie je správne a aby aj zamestnanec vedel do čoho ide. Uviedla som ťa do omylu, a ako prosím ťa? To nebol môj zámer, práve naopak.
    publikované: 07.09.2011 09:48:38 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Prosím ťa,
    Simona, čo nie je správne? Čo si majú zamestnávatelia uvedomiť? Špinavosťou by bolo ak by Ti ponúkali pracovať len tých 10 hodín týždenne hoci realita by bola iná! Stalo sa tak?
    publikované: 07.09.2011 10:24:31 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  38. veď o tom hovorím
    stalo sa ale nesúhlasila som...
    publikované: 07.09.2011 10:26:31 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  39. Tak potom
    prečo pred Vasilisou stahuješ chvost a nepovieš jej raz a pre vždy že realita bola taká že Teba by (na základe odrbu s 10 hodinovým pracovným týždňom) ukrátili o výhody plynúce zo zamestnania v trvalom pracovnom pomere? Veď argumentuje celkom {02.09.2011 17:36} odveci. Zrejme jej vôbec nedochádza nad čím sa tu spolu pohoršujeme! Toto nemá nič spoločné s témou socializmu resp sociálne spravodlivého systému ako si myslí. Nepokúsime sa tento jej omyl vytĺc z hlavy?
    publikované: 07.09.2011 11:06:11 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  40. nechápem
    veď to stále tvrdím, že je to nepríjemná skúsenosť, a tiež z dôvodu neznalosti, a druhýkrát som odmietla. A čo sa týka vasilisiných názorov, je to jej právo, tak či má zmysel jej vytĺkať niečo z hlavy neviem.
    publikované: 07.09.2011 14:52:28 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  41. Je to nepríjemná skúsenosť...
    Dajaký bližšie nemenovaný zamestnávateľ Ti namiesto trvalého pracovného pomeru ponúkne (tú istú) prácu na dohodu kde je ale limit pracovného času (zákonom stanovený na) 10 hodín týždenne čím Ťa ale aj ukracuje napríklad o dovolenku a príspevok na stravné lístky a Ty na margo toho napíšeš tento článok (pod ktorým tu teraz komentujeme). A dajaká blogerka/ komentátorka menom Vasilisa si hudie to svoje {02.09.2011 17:36} že realita je tá že upratovačke (niekde v teplúčku daňového úradu) by to stačilo - 2 hodinky denne vysypať z koša smeti a poutierať prach. Že sa ale v Tvojom prípade pokúsili o odrb :) je pre ňu zdá sa nepodstatné. Moja snaha vytmaviť jej čo je vo {02.09.2011 11:40} veci by bola márna. Tak sa aspoň tým inteligentnejším snažím takto ukázať aké nedorozumenie môže nastať A nastáva ak tu hlavné slovo nemá pani Múdrosť lež Ignorancia :)
    publikované: 08.09.2011 10:02:18 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  42. Rob
    pekne napísané, máš pravdu, aj ja som sa snažila poukázať na to ako môže byť človek oklamaný. A preto som napísala ešte jeden článok ohľadom pracovnej zmluvy:
    http://simona0308.blog.sk/detail-bojim-sa--ja-nechcem-ist-do-prace-.html?a=4bfd515751f336d0d997ebcbd0ccd98b
    publikované: 08.09.2011 10:08:15 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  43. ad
    08.09.2011 10:02 : co sa stalo?vasilisa osprostela?kedy?kde?z coho?z koho? tak som si prelozila tvoj neobratny komentar,rob,ty trdlo jedno:-)
    vas podla mna kukla na vec z ineho pohladu a uviedla,ze niekomu mozu tieto typy zmluv vyhovovat aj z pohladu zamestnanca,ze si odrobi svoje zmluvne hodiny,zinkasuje prachy a ide si po svojom:-)
    publikované: 08.09.2011 11:13:28 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  44. Čo sa stalo...
    Áno, kukla na vec z iného pohľadu A potom nás napomína nech {01.09.2011 21:14} nerobíme zo všetkých zamestnávateľov debilov a ľudí amorálnych a nedodržujúcich zákon. Čo je toto za výmysel? Simona pritom tu nerobí nič iné len povzdvihuje naše právne vedomie A ja dbám o to hodné nášho {24.08.2011 11:49} pohoršenia.
    publikované: 08.09.2011 16:44:11 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  45. no sak,
    to je dobre,nie?vsetci nie su amoralni debili.niekto ten typ zmluv naozaj vyuziva tak,ako je dane zakonnikom.pohorsujuce to predsa je len v pripadoch,ked chcu zamestnavatelia zamestnancov zneuzivat a neopravnene cerpat vyhody na ich ukor,pricom sami porusuju zakon a nutia k tomu aj druhu stranu....
    publikované: 08.09.2011 16:50:13 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  46. Na ich úkor...
    No, a toto Vasilisa jaksi opomenula - odignorovala! Z jej pohľadu je realita tá {02.09.2011 17:36} že vedome súhlasíš s 10 hodinovým pracovným týždňom A keď nestíhaš, nuž Tvoj problém, :) budeš v práci dlhšie. Aj dajako takto by sa dal interpretovať ten jej zamestnávateľom-nahrávajúci komentár. Teda z tohto pohľadu vlastne o žiadny ojeb nejde, :) veď dohoda je dohoda! A tu už nastupuje Simonka so svojím povzdvihovaním nášho právneho vedomia: ľudia, uvedomte si, v prípade práce na dohodu prichádzate o mnohé výhody ktoré vám ale právom patria. Kedže ale nemáte pracovnú zmluvu takého typu aký by mal byť, môžete sa s nimi rozlúčiť. Takže bacha :)
    publikované: 08.09.2011 18:06:24 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  47. robentin,
    ja som predsa súhlasila s tým, že nemusia zamestnancovi plynúť určité výhody, ako ty píšeš. Ale ty zasa ignoruješ, to čo som napísala o tej hodinovej mzde! A tú upratovačku som spomenula zámerne, lebo v určitých zariadeniach, tá upratovačka ani dlhšie robiť nemusí, ale tá hodinová mzda je aj príplatok za mlčanie. Mala by dôvod reptať? Ja predsa netvrdím, že by za takýchto podmienok mala robiť 40 rokov a nezarobiť si na dôchodok.
    A čo tie, čo robia mzdy a majú zmluvy uzatvorené na takýto počet hodín?
    publikované: 08.09.2011 20:32:56 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  48. 23,5o € na hodinu pre upratovačku
    Vasilisa, to o hodinovej {01.09.2011 21:14} mzde som patrične {02.09.2011 10:12} okomentoval Takže nehovor že to ignorujem. Opakujem: ojeb zostane vždy len ojebom a môžeš sa hanbiť že Simonu tak karháš - vlastne kvôli ničomu!
    publikované: 08.09.2011 21:54:29 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  49. Aby som zvýraznil čo chcem povedať
    Obchádza sa tu zákon a to narúša systém: Nechceš pristúpiť na dohodu? Neva, :) prosím ďalší kto je na rade. A tu už nastupuje Simona so svojím povzdvihovaním nášho právneho vedomia: ľudia, uvedomte si, v prípade zamestnania sa na základe toho ojebu s 10 hodinovým pracovným týždňom, prichádzate o mnohé výhody ktoré vám ale právom patria. Kedže ale nemáte zmluvu na trvalý pracovný pomer, môžete sa s nimi rozlúčiť. Takže bacha :)
    publikované: 08.09.2011 22:11:01 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  50. Ešte pár slov na zdôraznenie
    Na kýho čerta by nás upozorňovala na podmienky pri zmluve o práci na dohodu ak by sa v tichosti ale nevyžadovalo robiť samozrejme ako v trvalom pracovnom pomere? Čo sem ťaháš ženu privirábajúcu si (dajaké tie 2 hodinky denne) upratovaním niekde v teplúčku na daňovom úrade? Tu predsa nikto nespochybňuje užitočnosť takej možnosti, Vasilisa, veď chápeš, či nie?
    publikované: 08.09.2011 23:00:34 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  51. rob,
    to sa asi nezda,ale zaradenim do klubu blbych ziskala vasilka urcite vyhody a privilegia - napr.nemusi nic chapat. je to skratka elitny klub so znacnym komfortom:-)
    okrem toho,priniesla len iny pohlad.vies si ju predstavit,jak obhajuje zmluvne odrby?tak do nej nedrb.
    publikované: 09.09.2011 08:03:52 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  52. wau
    debata stále pokračuje :) ďakujem za pochopenie. Áno vasilisa má pravdu, že pri privyrobení si či už popri práci alebo materskej je to super, že takúto možnosť máme, ale prečo by mala byť prvoradá, už aj pri vstupe do zamestnania? Je ťažké snažiť sa a získať vyššiu pozíciu a nejaký ten kariérny rast ak nemám ani len základ a tým je pracovná zmluva na TPP.
    publikované: 09.09.2011 08:08:17 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  53. Priniesla len iný pohľad...
    Bonnie, nič si predstavovať nemusím, ona ich totižto aj obhajuje! Pouvažuj o tomto {01.09.2011 21:14}: 10 hodinový pracovný týždeň a mzda cca 23,5o € na hodinu, nebrala by si? Ona veru hej! - V tichosti sa tu totižto predpoklada že sa bude robiť vlastne nie na dohodu ale ako keby na trvalý pracovný pomer - tj minimálne 8 hodín každý deň. Odrbávať teda jej nie je až tak cudzie :)

    dobré ránko Simona, dobre pripomínaš, :) práca na dohodu je myslená pre tých čo si chcú privyrobiť A zamestnanec by mal (podľa správnosti) byť v riadnom pracovnom pomere. Iná otázka je či si to zamestnávateľ môže dovoliť finančne. A to má aj Vasilisa na mysli keď ten ojeb obhajuje. Myslím si.
    publikované: 09.09.2011 08:46:32 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  54. ale
    koľko je takých zamestnávateľov, ktorí si to finančne môžu dovoliť a aj napriek tomu poskytnú zamestnancom dohodu?
    publikované: 09.09.2011 08:53:43 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  55. rob,
    nerozumiem...
    publikované: 09.09.2011 09:26:33 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  56. Celkom iný pohľad na vec
    Bonnie, čo mne vadí, je to Vasilisino {01.09.2011 21:14} vystúpenie že zo všetkých zamestnávateľov robíme debilov a ľudí amorálnych a nedoržujúcich zákon A napomína Simonu aby pouvažovala či ten ojeb s 10 hodinovým pracovným týždňom nepríde niekedy aj celkom vhod. Lenže toto tu ona vôbec nerieši. Snaží sa len povzdvihnúť naše právne vedomie ibaže Vasilisa hneď začala {18.08.2011 16:48} špekulovať že prečo keď sa každá žena skôr či neskôr vydá a bude mať aj deti, prečo je potom toľko slobodných žien? A ďalej že síce je to diskriminačná otázka ale vo výskume veľmi opodstatnená. Nuž možno aj tá ponuka na prácu na dohodu bola z takého "psychologického" súdka. :) Možno ju len takto skúšali že čo odpovie a ona blbá to neprekukla! :) Simonka, čo tu vôbec riešiš? Veď realita je taká že práca na dohodu sa ponúka len upratovačkám a podobným ľudským zdrojom čo si v práci väčšinu času aj tak len váľajú gule! - Bonnie, veru je velice výhodné pre vás byť v tom elitom klube: jeho členovia nemusia nič chápať, im stačí len mudrovať! Ale my s tým potom máme problém. - Za tie roky som sa naucil ze nemam sancu ovplyvnit to co si ty myslis a ako veci vidis. Seberozumnejsim vysvetlenim neuspejem. :Non
    publikované: 09.09.2011 09:32:05 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  57. Vysvetlenie
    Simonka, dúfam si pochopila že to že si blbá že si to neprekukla, dúfam si pochopila že to je myslené ironicky.
    publikované: 09.09.2011 09:48:30 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  58. rob
    jasne v pohode.
    publikované: 09.09.2011 09:52:18 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  59. Koľko je takých zamestnávateľov...
    Ja osobne som sa s tým nestretol Lebo možno žiadny taký ani nie je. Pravdou by potom ale bolo že všetci musia podvádzať z krajnej núdze. Ale ani s takto krajne núdznym človekom som sa nestretol. Niektorí tak proste konajú lebo - ako {23.08.2011 13:57} pízvukuješ -, pre nich je to výhodné! Že tým ukracujú svojho spoluobčana o isté výhody ktoré mu však právom patria ?, tak na to oni serú!
    publikované: 09.09.2011 10:19:38 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  60. mne sa skor
    vidi,ze problem je v tom,ze ty uz nejak zo zvyku pristupujes k vas konfrontacne.ja som jej komenty pochopila odlisnym sposobom ako ty,snad pre to,ze som v tom nehladala latku na hadanie,na rozdiel od teba.v jej poznamke,ze tato zmluva moze prist vhod obom subjektom som nevidela nic zle,rovnako ako v otazke,preco je tolko slobodnych zien-ved nato nikto ani neodpoveda,to je zlozitejsia problematika a nesuvisi len s karierou a rovnako diskriminacnu otazku som si prelozila tak,ze ju mienila ako test,ako sa k nej dotazovana postavi...
    a mas uplnu pravdu ze clenstvo v nasom klube nam poskytuje vela vyhod,ale nenariekaj preto,mozes si za to sam,bol si to ty,kto inicioval jeho vznik,tak je to tvoj problem,ak ti nase privilegia robia nejaky problem:-)
    publikované: 09.09.2011 10:22:20 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  61. Už nejak zo zvyku...
    To akože som na ňu nejak alergický? :) To si chcela povedat? - Ako napríklad vidíš túto jej poznámku {01.09.2011 21:14}:

    "zamestnávatelia sa riadia svojimi názormi a pozerajú hlavne na svoje výhody" - tak takýto nezmyselný názor dám na ocenenie roka!!!!!

    Čo je na tom názore také nezmyselné?
    publikované: 09.09.2011 11:22:36 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  62. Kto inicioval...
    And by the way, v tom svojom komentári - napríklado čo sa týka tej diskriminačnej otázky -, len kopíruješ ten môj CELKOM INÝ POHĽAD NA VEC tak mi tu láskavo nepíš akoby som to ja takto tiež nechápal.
    publikované: 09.09.2011 11:34:41 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  63. Inými slovami
    nerob tu zo mňa (v svojich očiach) vola zodpovedného za to že vznikol onen klub.
    publikované: 09.09.2011 11:41:36 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  64. Onen klub je
    množina indivíduí pre ktorých som so zamestnancami (s akými som mal tú česť robiť napr v Lcmg) jednoducho neKompatibilný !!! a preto aj bolo nutné vyhodiť ma (sťaby prašivého psa - na základe toho ich podvodneho memoranda).
    publikované: 09.09.2011 11:52:44 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  65. Pár slov k podstate výberového konania
    A toto skúmajú aj tí k***ti na personálnych oddeleniach - či je zamestnanec s nimi kompatibilný! Či je v záujme firmy ochotný pristúpiť napríklad na podvod s 10 hodinovým pracovným týždňom - lebo len takých chceme! :)
    publikované: 09.09.2011 12:01:42 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  66. Orwelliáda
    Ako sa Ti Bonnie vidí takýto pohľad na vec? Veď taká firma hľadá len sebe kompatibilných :) a na tom predsa nemôže byť nič zlééé blééé :)
    publikované: 09.09.2011 12:09:30 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  67. Slovo na záver
    Hľa ako reprezentanti našich "chlebodárcov" formujú morálku celého národa!
    publikované: 09.09.2011 12:15:34 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  68. Reklama
    http://simona0308.blog.sk/detail-chytaky-na-pracovnom-pohovore....html?a=f98c92ab7e6ce8af5781dec9e5214f6f

    Na tejtohľa stránke nám Simonka radí s čím treba (v poniektorých firmách) rátať pri stretnutí s personálnymi manažérmi a na záver ponúka vtipné video - nápad ako ich prečúrať :)
    publikované: 09.09.2011 12:23:23 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  69. si sa ro
    zbehol,to sa neda ani zreagovat,woe:-)
    ad vas,nemyslim priamo alergicky,skor nevrazivy,lebo ta nepodporovala v tvojich nazoroch na tvoju causu a to sa ti nepaci...ad klub, trvam na tom,ze ide o tvoju iniciativu.tak iniciativne si nam tu nadaval do blbych,az sme sa stym stoznili a mudro si zalozili nas klub.mozno si to necakal,ale to si si mal premysliet pred tym,nez si nas zacal castovat:-)ad personalky-netusim dovod podla ktoreho by mali preferovat nekompatibilnych zamestnancov.napada mi,ze keby mali malo problemov,tak nech maju co riesit....ad lcmg-nebol si kompatibilny,kazdy az na teba,sa vedel zmestit do koze.skus si predstavit,ze by si bol "kompatibilny"a cela firma by bola presne ako ty.ako dlho by asi mala sancu fungovat?
    to video je rozkosne:-))
    publikované: 09.09.2011 13:20:03 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  70. Test inteligencie (pozor, chyták)
    Bonnie, k tomu rozkošnému videu, bol to dobrý nápad ako ich prečúrať? :)
    publikované: 09.09.2011 13:30:00 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  71. Ide o tvoju iniciatívu...
    And by the way, založil som onen klub? Tak ako kedysi Ježiš pápežskú cirkev? Veď to nie ja lež Ty si spravila k tomu prvý krok, :) hneď si k sebe prizvala Vasilisu a Dalida sa tiež pohotovo prihlásila, to zgrupovávanie sa išlo celkom prirodzene :) a Miťa pasujem za jeho čestného predsedu, súhlas? :)
    publikované: 09.09.2011 14:06:38 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  72. By mali preferovať...
    Bonnie, to že som neKompatibilný .. je blud! Ty to nechápeš? Veď toto ich tvrdenie tu stále spochybňujem (hoci moc sa mi to tu teda nedarí). Tvrdím že je to výmysel !!! nemálo podobný tomu Vasilisinmu že hľadám aspoň jedného človeka ktorý by nechcel byť v práci kontrolovaný - či už cez lizkartu alebo obyčajným zápisom do príchodovej knihy ktorej sa ževraj tak veeeľmi čudujem, koniec citátu, Bonnie, čo je toto za blbinu?
    publikované: 09.09.2011 14:41:33 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  73. testovat
    ma nemusis,uz som predsa v klube:-)ps.bol,rozkosne potouchly:-))
    ok,ustupim ti o level,bol si len inspiraciou,ked uz si poukazal,kolko blbych nas je kol teba,nedalo mi nevyuzit zdroje a potencial:-))no a kedze ty nie si clen,nemozes nam kecat do predsedovania a pod.,to je nasa kompetencia.:-)
    a btw,mam pocit,ze firma a praca,o ktorej furt hovoris,musela byt akasi pracovna obdoba la femme fatale pre teba,lebo preco inak by si uz na to nehodil salam?
    publikované: 09.09.2011 16:05:58 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  74. Robentin,
    ==môžeš sa hanbiť že Simonu tak karháš - vlastne kvôli ničomu==nemám sa za čo. Kde káram Simonu? Ja rozoberám, že aj toto sa stáva. A myslíš, že žena, ktorej sa konečne podarí zohnať takúto prácu, lebo ju potrebuje!!!!aby napr. vychovala tri deti, muž invalid apod, sa bude zamýšľať, že ju v tom momente niekto o niečo oberá, keď si môže vydýchnuť, že konečne má prácu! Alebo by ju mala odmietnuť, lebo jej nedajú aj lístky? Simona , a myslím že i ty, idete len do extrému a nepripúšťate, že existuje niekedy aj niečo medzi tým. A keby som nevedela, že aj takto zamestnaní ľudia sú, nebudem odporovať.
    publikované: 09.09.2011 18:04:05 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  75. R+S
    ==Možno ju len takto skúšali že čo odpovie a ona blbá to neprekukla! ==nikto ma neskúšal a ošuškávať sa nikoho nesnažím. Čo sa týka toho výskumu - obyčajne dlhodobá záležitosť. Ak je zadaná zakázka - termín a balík, zamestnal by si mladšiu ženu, ktorá by ti na rovinu povedala, že má priateľa a v blízkej budúcnosti plánuje stať sa matkou? Ja nie. Toto je extrém, stáva sa jeden z 500prípadov, ale stáva a presne to je is tou upratovačkou,je ich málo, ale sú. Iné povolanie ma nenapadá, že na TPP je zamestnaná len 2! hodiny pri vysokom hodinovom zárobku.
    Robo, neštvi ma s tým váľaním si gúľ, lebo ťa začnem upodozrievať, že to tebe trpia. Chodil by si rád do záchodov, ktoré nie sú čisté? Kancelária riaditeľa nemusí byť povysávaná, ale záchody na akomkoľvek úseku čisté byť musia, lebo nevieš, kto cudzí do nich vkročí a urobí si vizitku o riaditeľovi. Takže nepodceňuj, že všetky upratovačky nič nerobia.

    =09.09.2011 11:22 | autor: robentin= preto je to pre mňa nezmyselné, že aj zamestnávatelia sa držia zákonov, aj keď výnimka potvrdzuje pravidlo.

    ==Bonnie, k tomu rozkošnému videu, bol to dobrý nápad ako ich prečúrať? :)==bol to dobrý nápad, ako pomôcť kamarátovi


    publikované: 09.09.2011 18:55:27 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  76. tak,tak,
    vas,bola som nepozorna pri nachytavke,diky:-)a ti vravim,nebuc moc mudra,lebo poletis z klubu:-))
    publikované: 09.09.2011 19:07:38 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  77. boninie,
    to za to že je piatok, síce zajtra musím ísť výnimočne do práce, tak som nastavená ešte na ALFA hladinu a dopujem sa slaninou z Oravy, mi to trošku viac myslí?! Chichi. Tvoj koment o 16,05 je famózny
    publikované: 09.09.2011 19:44:32 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  78. no pekne,
    vas,kam sa na teba hrabem s dakym kofeinom:-)aj ja chichi,asi sa na nom podpisalo prosciutto,skoda,ze som nemala aj nieco z oravy:-)
    publikované: 09.09.2011 20:22:10 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  79. K tomu rozkošnému videu
    "Dobrý nápad ako pomôcť kamarátovi," okej :) ale čo myslíte, prečúrali alebo neprečúrali tí dvaja toho personalistu?
    publikované: 11.09.2011 21:15:59 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  80. Sa držia zákonov...
    Samozrejme, napríklad rozviazať pracovný pomer so zamestnancom môžu len z dôvodov uvedených v Zákonníku práce. Inak by to totiž bolo neplatné! Že to celé môže byť pekný výmysel :) je iná vec. A len tak mimochodom, Vasilisa si na mňa napríklad vymyslela že - idem sa {09.09.2011 14:41} opakovať -, hľadám aspoň jedného človeka ktorý by nechcel byť v práci kontrolovaný - či už cez lizkartu alebo obyčajným zápisom do príchodovej knihy ktorej sa ževraj tak veeeľmi čudujem, koniec citátu, Bonnie, čo je toto za blbinu?
    publikované: 11.09.2011 22:08:36 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  81. Neštvi ma...
    Vasilisa, tú moju pozmánku o {09.09.2011 09:32} váľaní si gúl :) si interpretovala nesprávne. Tá veta totižto nepodceňuje prácu upratovačiek lež parodicky parafrázuje ten Tvoj {02.09.2011 17:36} koment. Celkom lopatisticky tu {02.09.2011 11:40} vytmavím nad čím sa tu so Simonou pohoršujeme a Ty nám tu ideš oponovať prípadom občianky čo je rada že si môže 10 hodín týždenne (niekde v teplúčku daňového úradu) takto privyrobiť Akoby sme vôbec boli proti tej možnosti pracovať na dohodu. Ale to sa už {07.09.2011 11:06} opakujem. Pozri aj [08.09.2011 10:02 + 18:06] komenty. Mne sa vidí akoby si ten ojeb (s tým 10 hodinovým pracovným týždňom) videla ako niečo pre pracovníka vlastne {08.09.2011 20:32} vítané :) a preto asi aj {01.09.2011 21:14} karháš Simonu aby "nepísala o všetkom kde sa čo šuchne ako [noviny] pravda" ale aby pouvažovala že súhlasiť s prácou na dohodu a dostať 23,5o € na hodinu by vôbec nemuselo {09.09.2011 08:46} byť zlé :) lebo čert ber stravné {09.09.2011 18:04} lístky aj s dovolenkou keď mladú ženu (čo plánuje {09.09.2011 18:55} stať sa matkou) by si inak ani nezamestnala - ale prečo vlastne? Veď keď otehotnie a pôjde na materskú, jej robotu prevezme niekto druhý. Oveľa blbšie je však to keď je do takej dohody nútený aj bezproblémový pracovník. A to je to čo sa nám nie veľmi páči. Zo strany zamestnávateľov to považujeme za čosi nemorálne.
    publikované: 12.09.2011 01:48:39 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  82. Nikto ma neskúšal...
    Vasilisa, to nebolo myslené o Tebe ale o Simone. Kukni aj moje VYSTETLENIE k tomu. Koment [09.09.2011 09:48].
    publikované: 12.09.2011 01:58:45 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  83. La femme fatale...
    Bonnie, ten Tvoj pocit je sakramentsky mylný: Takých indivíduí (s akými som mal tú česť robiť napr v Lcmg kde ma na základe ich podvodného memoranda vyhodili sťaby prašivého psa) je všade plná riť :)
    publikované: 12.09.2011 02:03:33 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  84. Takých indivíduí je všade plná riť...
    Aj tu na blogu. Ignoranti jedni. Vymyslia si (o mne) dajakú blbinu a tej sa (v tom svojom názore na mňa a svet) držia sťaby kliešť. Nemám šancu presvedčiť ich že nie som s nimi neKompatibilný. Tú moju {09.09.2011 14:41 + 11.09.2011 22:08} výčitku má Bonnie & company skrátka a dobre v paži.
    publikované: 12.09.2011 09:57:06 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  85. Nemám šancu presvedčiť ich...
    >> [09.09.2011 13:20]
    Nebol si kompatibilný. Každý až na teba sa vedel zmestiť do kože. Skús si predstaviť že by si bol "kompatibilný" a celá firma by bola presne ako ty. Ako dlho by asi mala šancu fungovať? :Bonnie

    <<
    Nuž bol by to pre firmu asi veľký problém keby sa všetci (tak ako ja) nesprávali konformne (jak také teľce) ale nahlas (a dôrazne) sa čudovali :) že prečo vlastne si treba štikať kartičkou cez otvorené dvere Hoci tu nejde o kontrolu dochádzky.
    publikované: 12.09.2011 11:08:37 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  86. Hľadám aspoň jedného človeka...
    Simonka, čo myslíš, ne-máme sa o to starať A máme len robiť to čo sa nám káže?
    publikované: 12.09.2011 11:32:55 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  87. rob
    nerozumiem otazke:"hľadám aspoň jedného človeka ktorý by nechcel byť v práci kontrolovaný - či už cez lizkartu alebo obyčajným zápisom do príchodovej knihy ktorej sa ževraj tak veeeľmi čudujem, koniec citátu, Bonnie, čo je toto za blbinu?" preformuluj mi ju pls do zrozumitelnejsieho jazka,vies predsa,ze som z klubu b.

    este raz sa radsej zamysli,ako by to vypadalo,keby boli vsetci ako ty a aka by bola asi produktivita,keby kazdy riesil chujoviny ako ty.neni dost dobre mozne,aby vsetci v lcmg boli taki chuji,ze im jedinym nevadili veci,ktore tebe.asi to bola len spicka ladovca a uz im dosla trpezlivost s tebou.lebo kvoli nejakym blbym lizackam ospamovat zamestnancov minimalne v 2statoch,vynadat priatelom,kolegom,priamym nadriadenym az po generala a rozmazavat to este na blogu,neni pristup,ktory by motivoval personalistov rekrutovat pracovnikov tvojho typu a robit z nich kompatibilny team... nez sefovat takemu teamu,to si ja osobne radsej hodim lano,alebo sa naklonujem a budem robit pracu aj za nich,aby si oni mohli spokojne riesit svoje chujovinky a mali na ne dost casu...
    publikované: 12.09.2011 13:10:04 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  88. rob
    ja si stále stojím za tým, že som chcela poukázať, že aj také veci sa dejú. Súhlasím, že niekedy tento typ zmluvy príde vhod, ale je to mizivé percento. Pretože v prvom rade každý hľadá prácu na TPP a až potom ako doplnkovú na dohodu. Pretože už je zamestnaný. Ja nikomu nič nekážem, len upozorňujem.
    publikované: 12.09.2011 14:30:00 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  89. Robentin,
    výnimka zasa vo výskume: všetko, čo má dlhý čas, roky v hlave, jednotlivé kroky sa vždy nedajú napísať na papier, aby neboli zneužité. to nemusím zdôrazňovať. Každý je nahraditeľný, ale nie všetci sú nahraditeľní rovnako. Takže pri výberovom konaní, bohužiaľ k diskriminácii dochádza
    publikované: 12.09.2011 20:18:46 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  90. Riešil chujoviny...
    Simona, veď ja viem že (týmto svojím článkom) nikomu nič nekážeš - ja som sa Ťa pýtal na niečo celkom iné, :) tá moja {12.09.2011 11:32} otázka nadväzovala na moj predošlý {12.09.2011 11:08} koment. Pýtal som sa Ťa že čo myslíš, ne-máme sa dopytovať [že to čo je za hovadina štikať si kartičkou (jak takí debili) cez otvorené dvere Hoci to ale nie je systém na kontrolu dochádzky] A máme sa len pekne (jak také teľce) nechať ovládať? Je to rozumné?

    ps: Vasilisa, ach jaj, to čo tu riešiš, aký výskum, čo za diskriminácia? Radšej si všimni čo sa Bonnie {12.09.2011 13:10, 1.odsek} pýtam - mám na Teba ťažké srdce.
    publikované: 12.09.2011 21:24:04 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  91. Špička ľadovca...
    Ževraj som kvôli tomu štikaniu si kartičkami (jak takí debili) cez otvorené dvere - pripomínam: nešlo o systém na kontrolu dochádzky -, ospamoval zamestnancov minimálne v dvoch štátoch, Bonnie, to čo si tu vymýšlaš?
    publikované: 13.09.2011 10:02:20 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  92. Som z klubu b...
    Bonnie, takto formulovanej otázke už rozumieš? :)
    publikované: 13.09.2011 10:34:29 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  93. Rozmazávať to...
    Vasilisa o mne utrúsila že hľadám aspoň jedného človeka ktorý by nechcel byť v práci kontrolovaný - či už cez lizkartu alebo obyčajným zápisom do príchodovej knihy ktorej sa ževraj tak veeeľmi čudujem. Lenže to nie je pravda. Je to jej výmysel a Bonnie si rovnako vymýšľa.
    publikované: 13.09.2011 11:06:17 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  94. Vynadať priateľom, kolegom, priamym nadriadeným až po generála...
    V zásade mi môže byť jedno Čo si tieto dve blogerky o mne myslia. Horšie však je Ak je takých celá armáda. V takomto stáde už potom človeku neostáva nič iné než Radšej zavrieť hubu a držať krok. Lebo tieto hovädá by sa takýchto svojich výmyslov (na margo takého toho môjho "sociopatického" vystupovania) nevzdali ani za živého boha. Najsamsvetlejším prípadom takého vola je istý vyslúžilý průsgumák ktorý má Problém vysvětlit mi - ako sa zdôveril inému nechápavcovi menom Iviak -, že když mám ja problém, jako specialista IT, smířit se s elektronickým systémem využívání pracovního času a sledováním pohybu zaměstnanců, tak potom neví jak se s tímto bezprecedentním porušováním lidských práv vyrovná Amnesty International a červenej kříž se žlutým půlměsícem, koniec citátu, Simona, povedz, no nie je to blbec na kvadrát tento srandista? - A môžem aj sto ráz dokazovať že to ich dOhováranie mi je nespravodlivé voči mne. Pre nich je zamestnanec len kus (podnikového) dobytka A ako taký sa musí (v záujme kolektívneho blaha) nechať (veľkým bratom) ovládať. Každý jeden (vrátane generálneho riaditeľa) musí vedieť hajlovať.
    publikované: 13.09.2011 18:37:19 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  95. hehe,
    rob,len dost malo ludi moze mat vsetko a vsetkych v pazi.od vratnikov po generalov sa roznym sposobom "hajluje",to uz mas tak.niekde okato,niekde nenapadne,ale de facto,vsade...

    furt neviem,kto hlada toho jedneho cloveka,co nechce byt kontrolovany-a kto sa to koho vlastne pyta... si nic nevymyslam,spamoval si predsa slovac,aj ceskych bratov,to snad su 2staty,ne?:-)...ad 13.09.2011 10:34 = ani hovno nerozumiem...a nevymyslaj si furt,ze my si vymyslame,vsak sa podla vsetkeho len nerozumieme...a nenamyslaj si,ze vas,mito,co ja sme proti tebe,nie sme,len nas zavse prudis(chcela som napisat s....s,ale tolko dirty words v jednom komente by asi bolo moc.no a jak by k tomu dosla pani domaca-simona,keby sa jej to tu zvrhlo?)
    publikované: 13.09.2011 19:27:53 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  96. neviem presne
    o čom sa bavíte, ale rob ty si moju myšlienku pochopil. Ďakujem. Vasilisa neviem, pretože oponovala pre mňa dosť zvláštnym príkladom s upratovačkou, či ženou s dieťaťom. Bonnie, neviem či sa to zvrhlo, len ja som mimo niektorých vašich debát :)
    publikované: 14.09.2011 08:27:17 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  97. Robentin,
    ==...Čo si tieto dve blogerky o mne myslia....neostáva nič iné než Radšej zavrieť hubu a držať krok....Lebo tieto hovädá by sa takýchto svojich výmyslov .....===už som niekoľkokrát zdupľovala, že nikdy nepôjdem proti zdravému rozumu. Tak, ako píše Bonnie, uverejnil si tu cca 1555 strán z e-mailov, aj u českých bratov,kde si hľadal podporu, spriaznenú dušu. Ja som ťa žiadala, aby si aspoň jedného, ktorý by mal ten istý názor, bil sa za tú istú vec a s tebou súhlasil ukázal. My sme ti povedali svoj názor, nevieš a nechceš ho prijať.Dobre, tak si rieš aj naďalej podľa teba nespravodlivú výluku zo zamestnania aj ďalej. Nikdy sme ti nenadávali, nikdy sme ťa neponižovali urážkami a personifikáciami rôzneho druhu. Ak toto niekto mimo zaineresovaných čítal, je nadhľadový človek, dokáže chápať, že existuje x miliarda názorov, ne/milných, tak mu vyjde, že tým hovädom si vlastne ty.
    publikované: 14.09.2011 20:15:50 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  98. Som mimo niektorých vašich debát...
    << [13.09.2011 11:06]
    Vasilisa o mne utrúsila že hľadám aspoň jedného človeka ktorý by nechcel byť v práci kontrolovaný - (...), Bonnie, {09.09.2011 14:41 + 11.09.2011 22:08 + 12.09.2011 13:10} čo je toto za blbinu?

    >> [13.09.2011 19:27, 2.odsek]
    furt neviem kto hlada toho jedneho cloveka co nechce byt kontrolovany - a kto sa to koho vlastne pyta [?]

    Simonka, ako vidno :) nie si sama...
    publikované: 15.09.2011 16:33:44 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  99. Aj u českých bratov...
    publikované: 15.09.2011 17:22:53 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  100. ja tiez,
    rob,ale chytam zaciatok klbka:"Ja som ťa žiadala, aby si aspoň jedného, ktorý by mal ten istý názor, bil sa za tú istú vec a s tebou súhlasil ukázal." - uz viem,povedala to vas a myslela tym vyssie uvedene.ale tusim si jej na to nikdy neodpovedal...
    publikované: 15.09.2011 17:58:41 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  101. Mal ten istý názor...
    Bonnie, rád by som ukázal napríklad na Teba :) lenže to Tvoje pritakávanie hajlovaniu sa zdá byť mocnejšie než ja.
    publikované: 15.09.2011 18:32:59 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  102. tak ale
    urcite nie prstom,mama vravela,ze to sa nepatri:-)a vlastne by to ani nebolo presne ukazanie,lebo suhlasim sice s bodom o nekontrolovani,pride mi zbytocne kontrolovat ma,ak o to sama nepoziadam,ale nesuhlasim s tym,ze mam taky isty nazor ako ty a ani neviem,ci by som sa za teba bila,lebo vies dobre liezt na nervy.a tiez nesuhlasim s tym,ze pritakavam hajlovaniu,len sa obcas snazim zmestit do koze.je to obcas praktickejsie,ako z nej vyskakovat:-)
    publikované: 15.09.2011 23:02:48 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  103. Ťažký prípad nedorozumenia
    "Súhlasím síce s bodom o nekontrolovaní," hm, Bonnie, o akom bode o nekontrolovaní to vravíš? Veď pochop konečne že to že hľadám aspoň jedného človeka ktorý by nechcel byť v práci kontrolovaný - či už cez lizkartu alebo obyčajným zápisom do príchodovej knihy ktorej sa ževraj tak veeeľmi čudujem -, je Vasilisin výmysel. Utrúsila ho na margo toho môjho komentu na margo toho môjho antidiplomatického vyskakovania si na šéfa [čo som predviedol v prípade štikania si kartičkou (jak takí debili) cez otvorené dvere A potom aj v prípade toho môjho honest feedbacku] kvôli ktorému som potom v Lcmg dostal výpoveď, spomínaš? Asi nie, :) tak Ti ho tu pripomeniem, citujem:

    A to v ktorej firme ešte nemajú turnikety? :) K vôli jednému k***tskému zápisu do dochádzkovej knihy by som určite nestál v šóre na vrátnici (jak taký debil). Hneď by som vyletel za riaditeľom do kanclu na vrchné poschodie a spýtal sa ho že to čo znamená do pitchy? :)

    No veď uznaj, Kde tam vidí neochotu byť kontrolovaný? Veď proti zapisovaniu sa do dochádzkovej knihy tam nie je ani slovo. Ohradzujem sa tam voči zabíjaniu času - ako píšem, vyriešiť by sa to mohlo turniketmi. - Inými slovami: Vasilisa & company, budte takí láskaví a prestante ma zhovadzovať v svojich očiach! Okej? :)

    ibaže Ty & company zrejme nechcete vidieť čo vám vyčítam.
    publikované: 16.09.2011 06:23:24 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  104. ja?
    mam z teba hlavu jak tekvica akurat:-)tomu kontrolovaniu som porozumela inak ja,inak ty a dobre sa to zamotalo.konstatujem,ze sme na zamotavanie fakt talenti:-)suhlasim s tebou v bode,ze stat v sore na vratnici kvoli zapisu dochadzky by ma nadvihlo.a predpokladam,ze kazdeho,kto si prisiel odmakat den a nie pokecat v sore.a teraz si predstav,ze by kazdy,koho to poburilo,vletel za riaditelom s pitchovanim na tento system...a vobec,ze by kazdy za nim vletel kedykolvek by bol s niecim nespokojny.nenastala by nahodou trochu neudrzatelna situacia?nebolo by lepsie si s riaditelom booknut termin a v pokoji to s nim prebrat a predlozit mu presvedcive argumenty namiesto pitchovania...?
    publikované: 16.09.2011 11:42:44 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  105. V pokoji to s ním (s ňou) prebrať...
    Bonnie, nezamotávaj/ nezahováraj, :) s5 k tomu čo vám vyčítam: Kde tam [v tom mojom komente na margo toho môjho antidiplomatického vyskakovania si na šéfa čo som predviedol v prípade štikania si kartičkou (jak takí debili) cez otvorené dvere A potom aj v prípade toho môjho honest feedbacku kvôli ktorému som potom v Lcmg dostal výpoveď] vidí/me neochotu byť kontrolovaný? :) Aký presvedčivejší argument (proti takýmto výmyslom) by som mal uviesť na svoju obranu?
    publikované: 17.09.2011 09:01:57 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  106. moje nervy
    co ty co nam mas co vycitat?vsak my sme ti nic neurobili:-))ale sorry,po x rokoch tejto temy v x clankoch pod x blogmi s xxxxxx+yyyyy komentov som uz tak dokonale zamotana,ze ti ani omylom neuvediem kde a ci sme videli tvoju neochotu byt kontrolovany.myslim,ze to tak asi chvilu vyplynulo z tvojich argumentov,tak sme sa o tom chvilu,tak rok,dva natahovali a potom sa ukazalo,ze tebe to nevadi,akurat nechces stat v sore...
    ty sa nemusis branit proti nam,ale proti sebe,lebo si ublizujes,tym,ze sa zaboha nedoputas od toho incidentu...
    publikované: 17.09.2011 11:08:35 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  107. Však my sme ti nič neurobili...
    Bonnie, vyčítam Ti že ignoruješ proti čomu vlastne sa (voči Vasilise & company) ohradzujem v tom svojom {17.09.2011 09:01} komente.
    publikované: 19.09.2011 10:31:05 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  108. Si ubližuješ...
    To že som pripútaný k tomu incidentu je rovnaká chujovina ako ten Vasilisin výmysel že hľadám aspoň jedného človeka ktorý by nechcel byť v práci kontrolovaný - či už cez lizkartu alebo obyčajným zápisom do príchodovej knihy ktorej sa ževraj tak veeeľmi čudujem, Bonnie, Ty si ale neprestaneš myslieť že na vine toho celého nie je nikto iný len ja sám, však?
    publikované: 19.09.2011 16:40:11 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  109. dobre,
    ospravedlňujem sa, že som si vymyslela, že ty síce chceš byť kontrolovaný, ale nechceš stáť v rade, ani ti nevadí zápis do príchodovej knihy, ale ti vadí strata času, ktorý musíš odstáť v rade/ možno je fakt dlhý, keďže máte pevný pracovný čas a nie kĺzavý, a všetci chodia o minútu sedem/, že ti nevadí, že budeš kontrolovaný aj cez otvorené dvere, keď nimi budeš vychádzať na WC. Kontrola príchodu mne nevadí, ale poznám chronických zaspávačov aj silných fajčiarov, aj permanentných telefonistov súkromných rozhovorov....
    publikované: 19.09.2011 20:11:09 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  110. Zle,
    kde píšem že mi nevadí že budem kontrolovaný kedy idem na záchod? Čo si to furt vymýšľaš? Čo za sprostosti to tu splietaš? A vedz že v Lcmg - firma s ktorou som mal podpísanú pracovnú zmluvu -, sa nesledovala ani len tá dochádzka. Ten systém v T-mobile [kde som bol zamestnávateľom vyslaný robiť konzultanta] bol údajne bezpečnostný a ja som sa toho chlapíka od nich spýtal že to z akého dôvodu je tam na tie dvere zapojený antipassback čo nás núti štikať si kartou aj cez otvorené dvere, to akože čo je za hovadina? A ten pako sa začal na nás sťažovať že nedodržujeme smernicu. Čo sú toto k**va za spôsoby? Že zavri hubu a drž krok lebo inak budeš pokefovaný (a napokon aj vyradený z pracovného procesu). Riadenie sa podľa tejto zásady má byť akože prejavom zdravého rozumu proti ktorému {14.09.2011 20:15} nikdy nepôjdeš? Vasilisa, :) nebuď hlúpa. ps: Ťažko však takto dohovárať niekomu kto totálne neguje aj leitmotiv toho Simoninho článku pod ktorým tu teraz dišputujeme.
    publikované: 20.09.2011 10:35:53 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  111. Recenzia dvoch názorov
    Leitmotív asi nebude to správne slovo lebo LEITMOTÍV je (podľa Mistríkovho lingvistického slovníka) viac ráz sa opakujúci alebo nápadný motív [pričom MOTÍV je najmenší (relatívne samostatný) obsahovo-tematický segment ktorý je významovo podriadený téme jazykového prejavu. V členení témy na motívy, v ich usporiadaní a väzbe sa odzrkadľuje sémantická perspektíva prejavu. Takto sa buduje sujetovo-kompozičná organizácia prejavu, tj taká štruktúra témy v ktorej sa ohlášajú aj pragmatické zámery expedienta. Na rovine vonkajšej kompozície motív predstavuje obsahovú stránku prejavu]. u Simony sa však onen motív neopakuje a nápadný je len trochu - dosť však na to aby sa ho Vasilisa (vďaka mojej {19.08.2011 17:47} intervencii) pousilovala {02.09.2011 17:36} znegovať resp odmietnuť ako chybný. Podľa nej tu taký problém ani nie je. A keď aj je Tak je celkom in ordnung Ak sa obchádza ten (zákonom stanovený) limit tých 10 hodín týždenne. Záverom tohto komentu si pripomeňme že Pragmatickým zámerom expedientky bolo iba Zvýšiť naše právne vedomie. Nemyslím si že sa nám Snažila {02.09.2011 17:36} podsúvať akí sú zamestnávatelia ale orwellovo svinskí keď kvôli svojím výhodám radšej prijímajú pracovníkov nie do TPP ale na dohodu. Podľa môjho názoru si to dievča ani veľmi neuvedomuje :) hoci ju to {07.09.2011 09:48} znepokojuje.
    publikované: 22.09.2011 02:46:03 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  112. a čo si ty,
    hovorca Simony, že vysvetluješ, ako to ona chápala.? Ako vieš, čo bolo jej zámerom? Ja si myslím, že vyberá iba prípady, ktoré sa môžu stať, ale stávajú sa málo. Vasilisa vôbec nič nenegovala. Tiež uviedla prípad, za akých okolností sa aj to stať môže. Vyjarila názor, ktorý si ty zas poňal ako orwelovský. Myslím, že aj ty si pes z orwelovského dvora. ten útočný,zabijácky
    publikované: 22.09.2011 13:37:37 | autor: ach jaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  113. nepotrebujem hovorcu
    ani nikoho, kto by vysvetľoval, čo som ja myslela svojím článkom. Podotýkam, mojím zámerom bolo poskytnúť pohľad, že ak sa človek nevie rozhodnúť, prípadne ak nevie aký je rozdiel medzi TPP a prácou na dohodu. Chcela som len zdvihnúť právnu vzdelanosť na SVK, keďže si myslím, že je nízka a mnoho ľudí, ani nevie akú zmluvu kedy podpisuje. Cieľom nebolo vybrať prípad, ktorý sa málo stáva práve naopak...
    publikované: 22.09.2011 15:40:44 | autor: simona0308 (e-mail, web, autorizovaný)
  114. Vysvetľujem ako sa na vec dívam ja
    Simonka, zabudla si ešte podotknúť že Tebe samotnej sa pritrafilo že namiesto trvalého pracovného pomeru Ti ponúkali pracovať len tých 10 hodín týždenne hoci realita by bola iná! A to milý Achjaj je ten {02.09.2011 11:40} aspekt čo Vasilisa {02.09.2011 17:36} znegovala resp poprela ako niečo vylúčené. Ináč je absolútne jedno či sa to stáva veľa či málo alebo vôbec. Zaujímavé že ani náznakom sa nepohoršuje nad tým žeby niekto mohol takto na ľuďoch ryžovať. A len tak mimochodom, Achjaj, píšeš že ten jej názor som poňal ako orwellovský, hm, neopravíš sa? :)
    publikované: 22.09.2011 21:24:45 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  115. Oznam
    Nasledujúce 4 dni nebudem za internetom, pokračovať môžeme neskôr. - a ešte odpoveď na Achjajovu otázku ako viem čo bolo jej zámerom: - len som zduplikoval čo sama (v priebehu tejto dišputy) už prehlásila :) a znovu {22.09.2011 15:40} potvrdila. - Všetkým prajem dobrú noc a pekné sny.
    publikované: 22.09.2011 21:50:30 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  116. Aj žiadna odpoveď je odpoveď
    Ako pozerám, Achjaj sem neprišiel pobesedovať. Jeho motívom/ maximou zrejme bolo iba ma {22.09.2011 13:37} uhryznúť. Ale možno sa mýlim :) a už nekomentoval preto lebo zbadal že Vasilisa ozaj znegovala to na čom vlastne - na akej realite -, bol {07.09.2011 10:26} založený ten Simonin článok. Osobne si však myslím že nezbadal vôbec nič z toho na čo tu poukazujem. Podľa mňa je to rovnaký nechápavec akým je napr aj Bonnie - v komentoch [09.09.2011 12:01 + 12:09 + 12:15] navodzujem/ podsúvam čo taká firma môže chápať pod pojmom "kompatibilný" pracovník a ona na margo toho zahlási že netuší {09.09.2011 13:20} dovod podla ktoreho by mali preferovat nekompatibilnych zamestnancov. hm, tak teraz neviem: buď je tá Bonnie ozaj (morálne) blbá alebo je to ignorant par excellence. Veď úplne znegovala pointu tej ORWELLIÁDy! Simonka, tiež to nevidíš?
    publikované: 27.09.2011 10:10:05 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014